Min varukorg

Stäng

Köp Villkor

Allmänt

Dessa villkor gäller när du som kund köper en produkt via www.sofin.se.  Företaget Sofin med organisationsnummer 840921-9568 bedriver sofin.se. Företaget är beläget i Rissneleden, Sundbyberg.

Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mejl till info@sofin.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

Beställning

För att kunna köpa hos oss måste du vara 18 år och godkänna dessa villkor. När du handlar på sofin.se accepterar du dessa villkor samt vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter.

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. Det är därför viktigt att du anger din riktiga e-postadress och ser till att dina uppgifter är korrekta. 

I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.

Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta vår kundtjänst via e-post till info@sofin.se.

Priser

Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms. Fraktavgifter är inte inkluderat i priserna. Fraktavgift tillkommer vid checkout. Fraktavgift inom Sverige är 39 kr.

Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Leverans

Våra normala leveranstider är 2-5 dagar för varor som finns i lager. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.

Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta vår kundtjänst.

Så fort ditt paket lämnar vårt lager kommer du få en bekräftelse automatiskt. 

Paket som levereras normalt till närmaste ombud ska hämtas ut inom den tid som anges på aviseringen. Avisering kan ske via e-post, vanlig post samt om du angett telefonnummer även via SMS. Om du inte hämtar ut paketet har vi rätt att debitera dig en avgift på 150 kr.

Ångerrätt

Vid köp av smycken på vår webbshop har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

Du kan då välja om du vill byta till en annan produkt eller få tillbaka pengarna. Önskar du byta så lägger du helt enkelt en ny order och returnerar den du inte önskar att behålla.

Du bör omedelbart inom 14 dagar returnera produkterna till oss. Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning. Vi debiterar dig 39 SEK vid retur.

På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt. HÄR  hittar du mer info om hur du gör en retur.

 Reklamation och klagomål

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.

Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

Hur går du tillväga vid reklamation?

Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@sofin.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.

Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

svenska
x