Min varukorg

Stäng

Ångerrätt

Ångerrätt

Vid köp av smycken på vår hemsida www.sofin.se har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

Du kan då välja om du vill byta till en annan produkt eller få tillbaka pengarna. Önskar du byta så lägger du helt enkelt en ny order och returnerar den du inte önskar att behålla.

Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar returnera produkterna till oss. Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning. Vi debiterar du en avgift på 39 kr vid retur. 

På återbetalningen förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

Såhär gör du en retur:

Hör av dig till vår kundtjänst info@sofin.se,  så vi mejlar en returetikett samt en returblankett.

1. Fyll i returblanketten. 

2. Packa ner dina varor tillsammans med returblanketten. Använd helst samma påse/låda som vi skickat dina varor i. 

3. Klistra returetiketten över den gamla etiketten på påsen.

4. Lämna in ditt paket hos ditt närmaste postombud. Spara ditt kvitto vid inlämning.

5. Så fort vi mottagit och hanterat din retur skickar vi dig en returbekräftelse via mejl.

 

Återbetalning

När vi har tagit emot och registrerat dina returnerade varor kommer vi att återbetala dig. Det tar normalt ca 2-5 dagar innan du erhåller en återbetalning. En bekräftelse på din retur och återbetalning kommer att skickas via mejl. Om du inte får någon bekräftelse inom 2 veckor från och med att du skickade returen till oss ber vi dig att kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig.

Reklamation

Vid reklamation av defekt vara eller felleveranser ska du kontakta vår kundtjänst snarast. Vi står självklart för returfrakten vid godkända reklamationer och för fellevererade varor. Vår kundtjänst kommer att skicka dig en reklamationssedel samt en retursedel via mail som du sedan ska skriva ut och fylla i. 

Såhär fyll i reklamationssedel:

1. Fyll i reklamationssedeln. 

2. Packa ner den defekta eller fellevererade varan tillsammans med reklamationssedeln. Använd helst samma påse som vi skickat dina varor i. 

3. Tejpa fast returetiketten på paketet och lämna in hos ditt närmaste postombud

svenska
x